Što povezuje KONE servisnog tehničara u Sjevernoj Americi, voditelja podružnice na Bliskom istoku i stručnjaka za istraživanje i razvoj na našoj lokaciji Kunshan u Kini?
Odgovor je jedinstvena i snažna KONE kultura koja vodi naših 60.000 zaposlenika zajedno, vidi svijet i stavlja naše kupce u središte svega što radimo. Naša kultura se temelji na zajedničkim vrijednostima i međusobnom povjerenju - ključnom za snalaženje u svjetskim neizvjesnostima i izazovima jer svakodnevno komuniciramo s pola milijuna kupaca i otprilike milijardu ljudi koristi usluge naših proizvoda-dizala i pokretnih traka KONE.
Za 2023. godinu časopis Forbes ponovno je svrstao KONE među najbolje svjetske poslodavce, uključijući nas među 700 najboljih globalnih tvrtki na temelju ovogodišnjeg istraživanja u kojem je sudjelovalo 170.000 zaposlenika u 55 zemalja.
U partnerstvu s istraživačima tržišta Statista, Forbes je tražio preporuke i uvide od zaposlenika multinacionalnih tvrtki i institucija. Ispitanici su upitani bi li preporučili svoju tvrtku obitelji ili prijateljima te ocijenili svog poslodavca na temelju kriterija kao što su razvoj talenata, raznolikost i ponos na proizvod ili usluge koje tvrtka nudi.
Posebno smo ponosni na ovo priznanje i vidimo ga kao znak da uspijevamo u našem prvom strateškom cilju, učiniti KONE izvrsnim mjestom za rad. Naši talentirani i briljantni ljudi naša su najveća vrijednost i vjerujemo da sretni radnici čine sretne kupce.
Što čini izgradnju pobjedničke kulture tvrtke?
Svi imamo svoju ulogu
KONE-ovu kulturu stvara svatko od nas, u stvarima koje radimo na način da podržavaju naše kupce i kolege, te djelima koja nadahnjuju ljude oko nas i čine svijet boljim mjestom.
Njegovanje inkluzivne kulture među raznolikom KONE-ovom obitelji, raširenom u više od 60 zemalja, nije nešto što se događa slučajno. Kulturni razvoj u KONE-u znači kontinuirani angažman sa 60.000 zaposlenika, prikupljanje podataka za donošenje ispravnih odluka i pronalazak pravilnog smjera, te praćenje uspješnosti u odnosu na strateške ciljeve.
KONE-ova analiza kulture otkrila je da su neke od navika i ponašanja koje podržavaju osjećaj uključenosti zaposlenika; otvorenost i povjerenje, poticanje osobnog rasta i inovacije koje uvode zaposlenici.
Briljantne ideje oživljavaju kada se trudimo uključiti jedni druge, dijeliti svoje stavove, te raspravljati i učiti na svojim pogreškama.
Temelj KONE-ove kulture je nagon da bude istinski uključiv i daje prostor različitim stajalištima. "Raznolikost i inkluzija dobri su za poslovanje", objašnjava Susanne Skippari, izvršna potpredsjednica KONE-a za ljudske resurse i komunikaciju. "To donosi mnogo šire razmišljanje i bolji izvor ideja i gledišta."
Ostati znatiželjan, učiti od drugih i češće pitati 'zašto', jednostavne su radnje koje svi možemo prakticirati i mogu dovesti do većih ostvarenja.
"Naporno radimo na izgradnji osnažujuće i uključive kulture u KONE-u", kaže Skippari. "U inkluzivnoj kulturi ljudi se osjećaju sigurno govoriti o svemu, postavljati pitanja i davati svoja stajališta, a to nam pomaže da postanemo bolja tvrtka za zaposlenike i za naše kupce."
Još jedan ključni faktor je fokus na stalan osobni i profesionalni razvoj.
Tajna uspjeha s kupcima
Naša kultura je ključna za izgradnju izvrsnog iskustva naših korisnika, a počinje slušanjem. Možda dobro poznajemo naše kupce, ali njihovi prioriteti i bolne točke još uvijek mogu biti iznenađenje.
Zato uvijek započinjemo s poticanjem kupaca da nam kažu na koji način posluju i koji su im prioriteti i ciljevi. Ova jednostavna praksa, ne samo da nam pomaže u izgradnji mosta između prioriteta kupca i KONE-ovih načina da ih podrži, već je od vitalne važnosti i za brži dolazak do idealnih rješenja.