25. svibnja 2021.
Da bi ured mogao procvasti, mora se pretvoriti u okružje usmjereno na čovjeka koje omogućuje vrhunsku suradnju te fleksibilna i personalizirana iskustva. To zahtijeva novi radni model i promjenu načina razmišljanja.
U nedavnom strateškom planu i epizodi podcasta o ponovnom osmišljavanju ureda zamišljamo kako se ured može pretvoriti u mjesto koje nudi nove mogućnosti zaposlenicima, poslodavcima (zakupcima), vlasnicima zgrada i upraviteljima.
Evo šest ključnih zaključaka strateškog plana:
1. Ured još ima potencijala, ali ga treba preobraziti
Ured više neće biti samo statična imovina, već će morati postati aktivan resurs: mjesto koje pomaže korisnicima da postignu svoje ciljeve tako što promiče suradnju, potiče inovacije ili nadahnjuje zajedničko stvaranje. Ured se mora pretvoriti u mjesto koje na jedinstven način omogućuje personalizirano iskustvo i potiče suradnju, inovativnost i produktivnost. Tehnologija će biti ključni pokretač tih iskustava.
2. Različiti dionici s različitim potrebama koje ujedinjuju zajednički interesi
Ured ima različite dionike, ali sve ih ujedinjuje interes da se okoriste pozitivnim utjecajem na ekosustav ureda.
Zaposlenici su motivirani ući u ured koji služi njihovim potrebama i djeluje kao platforma za suradnju i inovacije. Ured budućnosti bit će okružje usmjereno na ljude u kojem zaposlenici pronalaze svoju svrhu i rade najbolje što mogu.
Stanari će ured budućnosti vidjeti kao fleksibilnu platformu za umrežavanje za njegovanje kulture svoje tvrtke, privlačenje i zadržavanje radne snage, kao i za razvoj marke poslodavca. Ponovno osmišljavanje namjene ureda dizajnom i pametnim uredskim rješenjima omogućuje stanarima odabir rješenja koja imaju najviše smisla za njihovo poslovanje i krajnje korisnike.
Vlasnici i upravitelji zgrada dobit će poticaj u vidu novih modularnih prostora s pomoću kojih se omogućuje zajedničko stvaranje najboljih rješenja za uporabu prostora i utvrđuju nove mogućnosti za stjecanje prihoda.
3. Trajne promjene ponašanja oblikuju uredski kontekst i ostaju nakon pandemije bolesti COVID-19
Očekujemo da će četiri ključne promjene ponašanja potrajati i nakon pandemije. Ti će pokretači oblikovati način na koji će se budući uredi projektirati, graditi i upotrebljavati:
- Prijelaz s fiksnog uredskog mjesta na više radnih mjesta
- Stavljanje dobrobiti zaposlenika, sigurnosti i zaštite na prvo mjesto
- Sve veća primjena rješenja koja promiču održivost
- Sve veća primjena digitalnih alata i načina rada
4. Kako ponovno osmišljeni ured može postati stvarnost
U našem strateškom planu istražuju se četiri načina na koja ponovno osmišljeni ured može postati stvarnost:
- Ponovno osmišljavanje korisničkog iskustva: korisničko iskustvo bit će u središtu ureda budućnosti sa svim prostorima i rješenjima kojima se korisnicima pomaže da se usredotoče na ono što je važno.
- Ponovno osmišljavanje prostora: pametni i fleksibilni prostori neprestano će se obnavljati kako bi se osigurala namjenska okružja prilagođena promjenjivim potrebama korisnika.
- Ponovno osmišljavanje ureda kao usluge: ured će biti i fizički prostor i platforma za usluge i inovacije koja korisnicima omogućuje da plaćaju ono što najviše upotrebljavaju i cijene.
- Ponovno osmišljavanje održivosti: održivost se ne odnosi samo na poboljšanje okoliša odgovornijom uporabom resursa i mogućnostima uštede energije. Ona uključuje i poboljšanje života krajnjih korisnika.
5. Svaka zgrada može ispuniti ove nove zahtjeve
Kako bi ured budućnosti postao stvarnost, važno je razmotriti kako uklopiti nove inovacije u nove konstrukcije te kako se postojeća nekretnina može dodatno opremiti kako bi se iskoristile prednosti najnovijih rješenja.
Vlasnici zgrada morat će smisliti plan digitalizacije s koracima za nadogradnju postojećeg uredskog prostora prema uredu budućnosti. To bi podrazumijevalo pametne i održive sustave upravljanja zgradama i rješenja za protok osoba, upravljanje energijom, korištenje prostorom i rješenja za korisničko iskustvo, kao i platformu koja integrira te odgovarajuće sustave.
6. Sada je pravo vrijeme za akciju
Predviđena razina personalizacije i prilagodljivosti može se omogućiti isključivo besprijekornom integracijom u različitim sustavima, pri čemu različiti pružatelji rješenja rade zajedno. Poduzeća, razvojni inženjeri, arhitekti i inženjeri moraju sve preispitati i djelovati odmah kako bi potaknuli važne promjene i učinili odlazak u ured neodoljivim, ali iznimno učinkovitim i održivim iskustvom.